CORONAREGLER

Coronaregler (2)

Når jeg så skriver at vi kan komme til at spille rigtigt sammen igen, så er der selvfølgelig nogle forbehold, og som situationen udvikler sig lige nu, er det ikke til at sige om disse forbehold ændrer sig ingen september - vi må se 🙂

Som det ser ud lige nu, har vi følgende retningslinjer i Bridgehuset.
1) Sundhedsstyrelsens generelle regler gælder i bridgehuset.
2) Kom ikke til bridge, hvis du er syg eller utilpas!
3) Sørg altid for god håndhygiejne. Der vil være rigeligt med håndsprit, og sæbe i Bridgehuset.
4) Undgå ophold på fællesarealerne i huset. Her tænkes på garderobe og køkken. Rygerummet er lukket, så al rygning foregår udenfor. Gangen bliver "ensrettet", og benyttes ikke mere end højst nødvendigt. Drikkevarer og mad vil være tilgængeligt i spillelokalet. Det vil være muligt at betale med mobilepay, hvilket vi henstiller til at man gør i det omfang det er muligt. Vi holder forskudte pauser i forhold til naboklubben.
5) Alle spillere har egen meldekasse med, som man benytter aftenen igennem. Der vil altså ikke være meldekasser på bordene. Hvis man sætter navn på sin meldekasse vil det være muligt at opbevare den i klubbens skab.
6) Bridgematen betjenes kun af nord, som både indtaster og godkender i samarbejde med Ø/V.
7) Vis hensyn - også overfor dem, der af gammel vane glemmer at gøre præcis som man skal 🙂

Nogle vil, med en vis ret, spørge hvorfor vi har regler for bridgemates og meldekasser, når vi alligevel deler kort, og svaret er ret enkelt; vi tager alle de hensyn, som vi kan rent praktisk. Det er enkelt i forhold til mates og meldekasser, men det er ikke til at styre i praksis, hvis der i alt skal lægges 30 læg kort til en almindelig onsdag aften i bridgehuset. Hver gang vi tager et hensyn, mindsker vi risikoen for smittespredning en lille smule - Derfor tager vi de hensyn der er praktisk mulige.